1) ჟანრი
(შედეგები:
საბაზო - 3, 6, 8, 9, 11, 12)
1.
ერთი ჟანრის ტექსტებს
აქვთ საერთო ჟანრობრივი მახასიათებლები (შინაარსობრივი, ენობრივ-სტილური,
სტრუქტურულ-ორგანიზაციული), რომლებიც განსხვავდება სხვა ჟანრების
მახასიათებლებისგან.
2.
ჟანრობრივი მახასიათებლების ცოდნა მნიშვნელოვანია ტექსტის გასააზრებლად, ტექსტების
შესადგენად.
2) კომპოზიცია/შინაარსობრივი
მხარე
(შედეგები
საბაზო - 1, 2, 6, 8, 10, 11, 12)
1. ტექსტის
მთლიანობას განაპირობებს მისი კომპოზიცია/შინაარსობრივი მხარე.
კომპოზიციას/შინაარსობრივ მხარეს ქმნის ერთობლიობა:
Ø
კინომოთხრობაში-
თემის, იდეის, მხატვრული საშუალებების, სხვა სტრუქტრულ-ორგანიზაციული
ელემენტების -
Ø
დოკუმენტურ ფილმში- თემის, იდეის,
ფაბულის, სიუჟეტის, მოქმედების დროისა და ადგილის, პერსონაჟთა სახეების, ხედვის
კუთხის, ჩანართი ეპიზოდების, მხატვრული საშუალებების, სტრუქტრულ-ორგანიზაციული
ელემენტების -
Ø
მხატვრულ პროზაულ ნაწარმოებში
- თემის, იდეის, ფაბულის, სიუჟეტის, პერსონაჟთა სახეების, მოქმედების დროისა და
ადგილის, ხედვის კუთხის, ჩანართი ეპიზოდების, მხატვრული საშუალებების, სტრუქტრულ-ორგანიზაციული ელემენტების;
Ø
არამხატვრულ
ტექსტებში - იდეების/საკითხების, თემის, ხედვის კუთხის,
სტრუქტურულ-ორგანიზაციული ელემენტების;
2. ტექსტის მთლიანობის განმსაზღვრელი შინაარსობრივი, სტრუქტურული და ორგანიზაციული
ელემენტების ცოდნისა და პირადი
გამოცდილების საფუძველზე შემიძლია წამოვაყენო ტექსტთან დაკავშირებული იდეები,
წარმოვაჩინო ტექსტი ახალი კუთხით/ფორმით.
3. ტექსტსა
და დოკუმენტურ ფილმს შორის არსებულ მიმართებებზე დაკვირვება მნიშვნელოვანია
შესასწავლი ტექსტის მნიშვნელობის, იდეების, თემების, პერსპექტივების უფრო
ღრმად/მრავალმხრივად გააზრებისთვის, მისი ახლებურად ინტერპრეტირებისთვის.
4. მთლიანობის განმსაზღვრელი შინაარსობრივი ელემენტების, ასევე
სტრუქტურულ-ორგანიზაციული ელემენტების ცოდნა მნიშვნელოვანია დამეხმარება ტექსტების სიღრმისეულად
გასააზრებლად, ეფექტიანი ტექსტების შესადგენად.
3) ენობრივ-გამომსახველობითი
საშუალებები
(შედეგები: საბაზო - 9,
10,11, 12)
1.
მწერალი გვიზიარებს თავის გრძნობებს,გამოცდილებას,
დამოკიდებულებებს, განწყობასა და მოსაზრებებს ოსტატურად შერჩეული ენობრივი
საშუალებების - სიტყვების, ფრაზების - გამოყენებით.
2.
მწერალი იყენებს სხვადასხვა
ენობრივ საშუალებას იმისათვის, რომ მოახდინონ შთაბეჭდილება მკითხველზე,
დაარწმუნოს მკითხველი.
3.
ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებების ცოდნა მნიშვნელოვანია ტექსტების სიღრმისეულად გასააზრებლად, ნიუანსების
აღმოსაჩენად; მიზნის შესაბამისი ტექსტების შესადგენად.
4)
კონტექსტი
(შედეგები: საბაზო - 4,
6, 11, 12)
1.
ყველა თხზულებას აქვს თავისი კონტექსტი - ფონი თუ გარემო, რომელშიც
შეიქმნა ესა თუ ის ნაწარმოები.
2.
კკონტექსტს შეიძლება განსაზღვრავდეს სხვადასხვა ფაქტორი, მაგ.: ავტორის
ცხოვრებისეული გამოცდილება, სოციალური წრე,
შეხედულებები; ადგილი, ეპოქა ან კულტურული არეალი, რომელშიც თხზულება
შეიქმნა.
3.
კკონტექსტის ცოდნა მნიშვნელოვანია ტექსტის მრავალმხრივად გასაგებად, მისი
მნიშვნელობის, აქტუალობის გასააზრებლად.
5) გრამატიკა
(შედეგები: საბაზო - 9, 11, 12)
1. მორფოლოგიის ცოდნა მნიშვნელოვანია სიტყვების ფორმებისა და მათი
ცვალებადობის გაგებისთვის, სინტაქსის ცოდნა - სიტყვების წინადადებებად შეწყობა-შეკავშირებისთვის.
2. გრამატიკის ცოდნის
გამოყენება მნიშვნელოვანია ტექსტის უკეთ გაგებისთვის, წარმატებული ზეპირი და წერითი მეტყველებისთვის.
6) საკომუნიკაციო სიტუაცია
(შედეგები: საბაზო - 8, 11, 12)
1.
სსაკომუნიკაციო
სიტუაცია გულისხმობს სხვადასხვა სიტუაციურ ფაქტორს: კომუნიკაციის მიზანს, ადგილსა და დროს, თემას, კომუნიკაციის
მონაწილეებს (ადრესანტს, ადრესატს).
2.
სსიტუაციური
ფაქტორები, კომუნიკაციის ტიპი და არხი ზეგავლენას ახდენენ კომუნიკაციის ფორმასა
ან/და შინაარსზე.
3.
სსიტუაციური
ფაქტორების, კომუნიკაციის ტიპისა და არხის
გათვალისწინება მნიშვნელოვანია წარმატებული და ეფექტიანი კომუნიკაციის
დასამყარებლად.
7) სტრატეგიები
(შედეგები:
საბაზო - 11, 12)
1.
მოსმენის, ლაპარაკის,
კითხვისა და წერის მიზნის მისაღწევად უნდა შევარჩიო და გამოვიყენო თითოეული მათგანის
ცალკეული ეტაპის შესაბამისი ხერხები, ანუ სტრატეგიები.
2.
სწავლის პროცესზე დაკვირვება, გამოყენებული
სტრატეგიების გაცნობიერება დამეხმარება სიძნელეების გადალახვასა და წინსვლაში.
|
კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები (რესურსები,
აქტივობები):
I ეტაპი: კომპლექსური დავალების
გაცნობა
- როგორ, რა ფორმით უნდა
წარმოვაჩინო საკუთარი ცოდნა შესასწავლ საკითხთან დაკავშირებით?
აქტივობა 1. წინარე ცოდნის გააქტიურება
აქტივობა 2. დავალების მოთხოვნების გაცნობიერება
სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული,
პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე
ორიენტირებული შეკითხვები
|
·
თთქვენი აზრით, რას ნიშნავს საქართველოს მეჭურჭლეთუხუცესი (აქტ. 1)
·
რრის ფასად და ვისი დახმარებით დაუცავს ექვთიმე თაყაიშვილს ეროვნული განძი?
·
რრატომ არ
შეეძლო ექვთიმე თაყაიშვილს
წმინდანობის მოწამეობრივი გზიდან გადახვევა?
·
რროგორ გესმით შესიტყვება „თავგანწირული ადამიანი“? რომელ
თავგანწირულ ადამიანს გაიხსენებთ? რა სიკეთე მოუტანა მათმა თავგანწირვამ
ქვეყანას?
·
რროგორ ჩამოაყალიბებთ თქვენი სიტყვებით, რას
მოითხოვს თქვენგან დავალება? რა ცოდნა-გამოცდილება გამოგადგებათ? (აქტ. 2)
·
როგორ უნდა შეასრულოთ? რისი შესწავლა დაგჭირდებათ
/ რაში დაგჭირდებათ დახმარება?
|
II ეტაპი. კომპლექსური დავალების განხორციელება
ნაბიჯი 1.
· რა ურთიერთმიმართებაა დოკუმენტურ
ფილმსა და მოთხრობას შორის (კომპოზიცია);
რესურსები/აქტივობები:
რესურსი 1.რეზო თაბუკაშვილის კინომოთხრობა „საქართველოს
მეჭურჭლეთუხუცესი:
რესურსი 2. სახელმღვანელოს შეკითხვები „საქართველოს მეჭურჭლეთუხუცესის შესახებ;
რესურსი 3.დოკუმენტური ფილმი „ექვთიმე ღვთისკაცი”
რესურსი 4. დოკუმენტურ ფილმსა და მოთხრობას
შორის არსებულ მსგავსება-განსხვავებებზე
ფოკუსირებული გრაფიკული მაორგანიზებელი.
აქტივობა 1. კინომოთხრობის გაცნობა, გაგება-გააზრებაზე მიმართული
კითხვა-პასუხი (სახელმძღვანელოში მოცემული შეკითხვების გამოყენებით);
აქტივობა 2.დოკუმენტური ფილმის გაცნობა , მის გაგება-გააზრებაზე მიმართული კითხვა-პასუხი;
აქტივობა 3. კინომოთხრობასა და ფილმს შორის არსებული
მსგავსება-განსხვავებების აღმოჩენა (გრაფიკული მაორგანიზებლის გამოყენებით);
სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული,
პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე
ორიენტირებული შეკითხვები
|
·
სახელმძღვანელოს შეკითხვები. გვ.108, ვ.
როდონაია და სხვ.) (აქტ. 1)
·
კინომოთხრობის მიხედვით, რა საფრთხისა და ცდუნების წინაშე დადგა ექვთიმე
თაყაიშვილი ეროვნული განძის გადარჩენის გამო (აქტ.
2)
·
იმსჯელეთ ექვთიმეს დაუღალავი
შრომის შედეგზე
·
რა არის მწერლის
მთავარი სათქმელი? ჩამოაყალიბეთ თქვენი სიტყვებით.
|
ნაბიჯი 2.
· რა გავლენას ახდენს კონტექსტი ნაწარმოებსა
და მის აღქმაზე? (კონტექსტი, კომპოზიცია)
რესურსი
1. გრაფიკული მაორგანიზებელი
მოვლენების
ჯაჭვი
რესურსი 2. მასწავლებლის
მიერ შერჩეული/მითითებული ინტერნეტრესურსი
XX საუკუნის საქართველოს შესახებ , კერძოდ, რუსეთ-საქართველოს ომი, 1921 წელი.
აქტივობა 1. კინომოთხრობაში გამოყენებულ ენობრივ
საშუალებებზე დაკვირვება
აქტივობა 2. ექვთიმე თაყაიშვილისა
და თანამედროვე ეპოქის შედარება.
სიტყვის გამომძიებელი
სიტყვა
|
ჩემი განმარტება
|
სიტყვის მნიშვნელობა ტექსტის მიხევით
|
განმარტება ლექსიკონში
|
|
|
|
|
|
|
|
|
სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული,
პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე
ორიენტირებული შეკითხვები
|
·
რა იცით ექვთიმე თაყაიშვილის ეპოქის
შესახებ?
·
თქვენი აზრით, რით უკავშირდება
კინომოთხრობა თანამედროვე ეპოქას/ როგორ და რამდენად
აისახა კინომოთხრობაში მე-20 საუკუნის ეპოქის საქართველოს პრობლემები? (აქტ.
2)
·
მოსმენილიდან/წაკითხულიდან გამომდინარე,
როგორ დაახასიათებთ მოკლედ 1921წლისა და 21-ე საუკუნეების ეპოქებს? /რა არის ამ ორი ეპოქის არსობრივი
მახასიათებლები, რა უმთავრესი განსხვავებაა ამ ორ ეპოქას შორის?
·
კინომოთხრობიდან გამომდინარე, რაში ხედავს ავტორი
ქვეყნის/ერის ხსნის გზას?
·
რამდენად მნიშვნელოვანია/აქტუალურია ეს გზა
პირადად თანამედროვე ეპოქისთვის, თქვენთვის, როგორც თანამედროვე
მკითხველისთის?
|
აქტივობები/რესურსები:
რესურსი
1. ნაწყვეტები თხრობითი, აღწერითი და მსჯელობის ტიპის ტექსტებიდან
(მასწავლებლის შერჩევით)
რესურსი
2. აბზაცის სტრუქტურაზე ფოკუსირებული გრაფიკული მაორგანიზებელი.
აბზაცის
ნომერი
|
მთავარი
წინადადება
|
დამხმარე
წინადადებები
|
აბზაცი 1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
რესურსი
3. მოსაზრების დასაბუთებაზე ფოკუსირებული გრაფიკული მაორგანიზებელი.
მოსაზრება/
თეზისი
|
არგუმენტი
|
მაგალითები
ტექსტიდან
|
|
|
|
|
|
|
აქტივობა 1. მეტყველების ტიპების ამოცნობა (შეთავაზებულ
ნაწყვეტებზე დაკვირვების გზით)
აქტივობა 2. აბზაცის
სტრუქტურის აღმოჩენა (გრაფიკული მაორგანიზებლის გამოყენებით);
აქტივობა 3. დაკვირვება
დასაბუთების სტრუქტურაზე: მოსაზრება-არგუმენტი-ციტატა/მაგალითი (გრაფიკული მაორგანიზებლის
გამოყენებით).
სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული)
კონსტრუირებაზე ორიენტირებული
შეკითხვები
|
·
რა იცით მეტყველების ტიპების შესახებ? (აქტ. 1)
·
თქვენი აზრით, რომელს განეკუთვნება ანალიტიკური
ესე და რატომ?
·
ყურადღებით წაიკითხეთ, დააკვირდით და ამოიცანით, რომელი ტიპის ტექსტია წარმოდგენილი თითოეულ ამონარიდში
(შეუსაბამეთ ნუმერაცია _ თხრობა-1, აღწერა-2, მსჯელობა-3).
·
რა განასხვავებს
მეტყველების ამ ტიპებს?
- როგორ არის მსჯელობის
ტიპის ტექსტში გამოყოფილი აბზაცების ფარგლებში თეზისი, არგუმენტი, მაგალითი,
დასკვნა? (აქტ. 2)
- რა
სახის კონცეპტუალურ ინფორმაციას
შეიცავს თითოეული აბზაცი?
·
როგორ
გამოიყენებთ მსჯელობითი ტექსტის შინაარსისა და აგებულების ცოდნას ნამუშევრის
შედგენისას?
- რა მოსაზრებები გაქვთ
დავალების პირობაში შეთავაზებულ საკითხებთან დაკავშირებით?
- რატომ ფიქრობთ ასე?
რა არგუმენტებს წამოაყენებთ თქვენი მოსაზრებების დასამტკიცებლად?
- ტექსტიდან მოყვანილი
რომელი მაგალითებით გაამყარებთ თქვენს არგუმენტებს? (აქტ. 3).
|
აქტივობები/რესურსები
რესურსი
1. ნამუშევართა პირველადი ვერსიები
რესურსი
2. შეფასების კრიტერიუმები
N
|
კრიტერიუმები
|
კარგია
|
გასაუმჯობესებელია
|
1
|
ნაშრომი შედგება სამი ნაწილისგან:
ა) შესავალი, ბ) ძირითადი ნაწილი, გ) დასკვნა.
|
|
|
2
|
ნაშრომში ისტორიული კონტექსტის
გათვალისწინებითაა გამოკვეთილი ნაწარმოების
მთავარი სათქმელი
|
|
|
3.
|
ნაშრომში მოსაზრებები დასაბუთებულია მაგალითებით გამყარებული არგუმენტებით
|
|
|
აქტივობა
1. შეფასების კრიტერიუმების შემუშავება
აქტივობა
2. პირველადი ვერსიების დაწერა.
აქტივობა
3. საბოლოო ვერსიების შემუშავება
აქტივობა
4. დავალების წარდგენა, უკუკავშირის მიღება.
კომპლექსური დავალების პრეზენტაციის პროცესში მასწავლებლის
მიერ დასმული შეკითხვების ბანკი (შეარჩიეთ საჭიროებისამებრ):
- აღწერეთ, როგორ წარიმართა
დავალებაზე მუშაობის პროცესი, რა ნაბიჯები გადადგით, რა თანამიმდევრობით;
- რა დაბრკოლებებს წაააწყდით
დავალებაზე მუშაობის პროცესში? როგორ გადაჭერით? რატომ ვერ გადაჭერით? როგორ
მოიქცევით მომავალში, რომ მსგავსი პრობლემა გადაჭრათ? რა გაგიძნელდათ,
რა გაგიადვილდათ? რატომ?
- მსგავსი ფორმის ან
შინაარსის დავალება სხვა დროს თუ შეგისრულებიათ? მსგავსი სტრატეგიები გამოგიყენებიათ?
- რა ძლიერი და სუსტი მხარეები გაქვთ დავალების
კრიტერიუმებთან მიმართებით? რამ შეგიწყოთ წინსვლაში ხელი? რამ შეგაფერხათ?
- თქვენი თანაკლასელის რომელმა
ნაშრომმა მიიპყრო ყველაზე მეტად თქვენი ყურადღება? რატომ? რით?
- რას გააკეთებდით განსხვავებულად, ახლა რომ იწყებდეთ დავალებაზე მუშაობას?
როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით გააუმჯობესებდით მიღწევებს/როგორ მიაღწევთ უკეთეს შედეგს?
|
კომპლექსური დავალება 1. ანალიტიკური ესე -
საქართველოსათვის
დამაშვრალი მოღვაწე
დაფიქრდით, დაწერეთ ანალიტიკური
ესე - რატომ არის ექვთიმე თაყაიშვილი
საქართველოსათვის დამაშვრალი მოღვაწე.
დაიცავით სალიტერატურო
ენის ნორმები და პუნქტუაციის წესები.
ნამუშევარში:
· იმსჯელეთ,რა მოწამეობრივი გზა გაიარა
ექვთიმე თაყაიშვილმა,
· იმსჯელეთ, რომელი დეტალებით გაამდიდრა
ავტორმა მოთხრობა და რა დატვირთვა მისცა მათ;
· გამოკვეთეთ, ნაწარმოების მთავარი სათქმელი ისტორიული კონტექსტის
ჭრილში - რა მისიის შესრულება
დააკისრეს ექვთიმე თაყაიშვილს? ახსენით, რამდენად აქტუალურია ეს თემა ჩვენი ქვეყნისთვის თანამედროვე ეპოქაში;
· თქვენი
მოსაზრებები დაასაბუთეთ მაგალითებით გამყარებული არგუმენტებით.
· ნათლად გამოკვეთეთ ანალიტიკური
თხზულების სამნაწილიანი სტრუქტურა (შესავალი, ძირითადი ნაწილი, დასკვნა) .
ნაშრომის პრეზენტაციის შემდეგ ისაუბრეთ:
· რა ურთიერთმიმართებაა დოკუმენტურ ფილმსა და მოთხრობას შორის? როგორ იყენებს მწერალი ენობრივ-გამომსახველობით
საშუალებებს თემისა და მთავარი სათქმელის
წარმოსაჩენად (კომპოზიცია, ენობრივ-გამომსახვ. საშუალებები);
· რა გავლენას
ახდენს კონტექსტი ნაწარმოებსა და მის აღქმაზე (კონტექსტი, კომპოზიცია);
· რამდენად მწყობრი, დასაბუთებული
და თანამიმდევრულია თქვენი ნამუშევარი (კომპოზიცია, ენობრივი);
· რა ხერხები/სტრატეგიები
გამოიყენეთ დავალების შესრულებისას (სტრატეგიები).
|
მაკროცნება და მასთან
დაკავშირებული კრიტერიუმი:
|
|
|
კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები (რესურსები,
აქტივობები):
- როგორ, რა ფორმით უნდა
წარმოვაჩინო საკუთარი ცოდნა შესასწავლ საკითხთან დაკავშირებით?
I ეტაპი: კომპლექსური დავალების
გაცნობა
აქტივობა
1. წინარე ცოდნის გააქტიურება
აქტივობა
2. დავალების მოთხოვნების გაცნობიერება
სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული,
პროცედურული) კონსტრუირებაზე ორიენტირებული
შეკითხვები
|
- რატომ
ქმნიან მწერლები მხატვრულ ნაწარმოებებს ისტორიულ თემებზე?
- თქვენი აზრით, რატომ არის
მნიშვნელოვანი ისტორიული პიროვნებების ღვაწლისა და დამსახურების გაცნობა,
რა გამოცდილებას ვიძენთ ამით?
- როგორ
ჩამოაყალიბებთ თქვენი სიტყვებით, რას მოითხოვს თქვენგან ეს დავალება? რა
ცოდნა-გამოცდილება გამოგადგებათ მის შესაქმნელად?
- რისი
შესწავლა დაგჭირდებათ? ვის რაში დაგჭირდებათ ჩემი დახმარება?
·
|
II ეტაპი: კომპლექსური დავალების
განხორციელება
·
ნაბიჯი 1. რამდენად სრულყოფილად ასახეთ ექვთიმე თაყაიშვილის პიროვნება და როლი, რომელსაც ის ასრულებს
კინომოთხრობის თემისა და მთავარი იდეის წარმოჩენაში (კომპოზიცია);
·
რა გასწავლათ
პერსონაჟმა, რით არის იგი ღირებული თქვენთვის, როგორც მკითხველისთვის (კომპოზიცია).
რესურსები/აქტივობები
რესურსი 1. რეზო თაბუკაშვილი, „საქართველოს მეჭურჭლეთუხუცესი“(სახელმძღვანელოში
მოცემული ტექსტი და კითხვები)
რესურსი 2. პერსონაჟის რუკა
პერსონაჟის წარმომავლობა/მდგომარეობა
|
|
გარეგნობა/პორტრეტი
|
|
თვისებები(მაგალითები/ციტატები, რომლებშიც
მისი ხასიათი ვლინდება)
|
|
შინაგანი სამყარო, მიზნები, იდეები, მის ცნობიერებაში
მომხდარი ცვლილება(ასეთის არსებობის შემთხვევაში)
|
|
გმირის დამოკიდებულება სხვა პერსონაჟებისადმი
და პირიქით
|
|
ავტორის დამოკიდებულება პერსონაჟისადმი
|
|
ჩემი დამოკიდებულება პერსონაჟისადმი
|
|
პერსონაჟის
რუკა
როგორი
იყო დასაწყისში
როგორია ბოლოს
თვისება თვისება თვისება
რა შეიცვალა და რატომ
დასაბუთება დასაბუთება დასაბუთება
ტექსტიდან ტექსტიდან ტექსტიდან
ნაბიჯი 2.
·
რა ნაბიჯები
გადადგით/რა სტრატეგიები გამოიყენეთ პერსონაჟის დახასიათების შესადგენად? (სტრატეგიები)
კომპლექსური
დავალების პრეზენტაციის პროცესში მასწავლებლის მიერ დასასმელი შეკითხვების ბანკი
(შეარჩიეთ საჭიროებისამებრ):
·
რა სტრატეგიები
გამოიყენეთ დავალებაზე მუშაობისას?
·
აღწერეთ, როგორ წარიმართა დავალებაზე მუშაობის პროცესი;
·
რა დაბრკოლებებს
წაააწყდით დავალებაზე მუშაობის პროცესში?
·
თქვენი აზრით, რით
ჰგავს და რით განსხვავდება თქვენი ნაშრომი თანაკლასელების ნაშრომებისგან?
·
რას გააკეთებდით
სხვაგვარად, ახლა რომ იწყებდე დავალებაზე მუშაობას?
·
მსგავსი ფორმის ან შინაარსის დავალება სხვა დროს თუ
შეგისრულებიათ? რა
მსგავსება-განსხვავებაა ამ და მანამდე შექმნილ დავალებას შორის?
|
კომპლექსური
დავალება 2.
წერილობით დაახასიათეთ რეზო თაბუკაშვილის
კინომოთხრობის „საქართველოს მეჭურჭლეთუხუცსი „“ პერსონაჟი ექვთიმე თაყაიშვილი.
წერისას გამოკვეთეთ აბზაცები, დაიცავით ენობრივი
ნორმები და პუნქტუაციის წესები.
ნამუშევარში:
ü მოკლედ მიმოიხილეთ
ნაწარმოებში ასახული ეპოქა;
ü წარმოაჩინეთ
ექვთიმეს ვინაობა, პიროვნული მახასიათებლები,
შინაგანი სამყარო, ფასეულობები, დამოკიდებულება სხვა პერსონაჟების
მიმართ და პირიქით, სხვა პერსონაჟების დამოკიდებულებები ექვთიმეს მიმართ;
ü გამოკვეთეთ, რა ენობრივ საშუალებებს იყენებს
მწერალი ექვთიმეს დასახასიათებლად,
მისდამი საკუთარი დამოკიდებულების გამოსახატავად;
ისაუბრეთ, როგორია
თქვენი დამოკიდებულება ექვთიმეს
მიმართ, მის რომელ პიროვნულ მახასიათებელს გამოკვეთდით
·
ნამუშევრის წარდგენის შემდეგ ისაუბრეთ: · რატომ მიგაჩნიათ, რომ თქვენი ნაშრომი
დახასიათებაა (კომპოზიცია);
·
რამდენად სრულყოფილად ასახეთ ექვთიმე თყაიშვილის პიროვნება და როლი, რომელსაც ის ასრულებს
მოთხრობის თემისა და მთავარი იდეის წარმოჩენაში (კომპოზიცია);
·
რამდენად ნათლად
გამოკვეთეთ მოთხრობაში გამოყენებული მხატვრული ხერხების დანიშნულება
(ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები);
·
რა გასწავლათ
პერსონაჟმა, რით არის იგი ღირებული თქვენთვის, როგორც მკითხველისთვის (კომპოზიცია);
რა ნაბიჯები გადადგით
დავალების
შესასრულებლად
(სტრატეგიები).
|
მაკროცნება და მასთან
დაკავშირებული კრიტერიუმი:
|
|
|
No comments:
Post a Comment