|
ძირითადი
რესურსი: აკაკი წერეთელი - ,ჩემი თავგადასავალი“ თემა: მშობლიური გარემო საათების
სავარაუდო რაოდენობა - V
კლასი |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მაკროცნება/
მაკროცნებასთან დაკავშირებული კრიტერიუმი: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დავალება |
ცნება, ქვეცნება |
საკითხი |
საკვანძო შეკითხვა |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. ერთი პერსონაჟის წერილი
მეორის მიმართ |
ტექსტი - წერილი პერსონაჟი, ადრესანტი/ადრესატი;
წერის სტრატეგიები. |
პატარა აკაკის ძიძისადმი მიწერილი
წარმოსახვითი წერილის შედგენა (აკ. წერეთლის ავტობიოგრაფიული მოთხრობის „ჩემი
თავგადასავალი“ მიხედვით). |
როგორ დავწერო პატარა
აკაკის წარმოსახვითი წერილი ძიძის მიმართ აკ. წერეთლის ავტობიოგრაფიული მოთხრობის
საფუძველზე? როგორ გამოვიყენო მოთხრობის
პერსონაჟების თავისებურებათა ცოდნა წერილის შედგენისას? |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. ტოპონიმებზე დაკვირვება |
გრამატიკული კანონზომიერებები - არსებითი სახელის ჯგუფები; სიტყვათწარმოება. |
მეტყველების ნაწილებისა და სიტყვათა აგებულების ცოდნის გამოყენებით, თანატოლებისათვის ზეპირი
პრეზენტაციის მომზადება მშობლიური მხარის ადგილთა სახელებზე. |
როგორ/რა ხერხების გამოყენებით მოვამზადო და წარმოვადგინო
ზეპირი პრეზენტაცია ადგილის სახელებზე? როგორ გამოვიყენო ადგილის სახელების ფორმისა და მნიშვნელობის
ცოდნა? |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. პირადი
თვალსაზრისის გამოხატვა |
ფუნქციური სამეტყველო
ქმედება: დასაბუთება და მისი შემადგენელი ელემენტები. წერის სტრატეგიები. |
საკითხი: პირადი მოსაზრების
გამოხატვა და დასაბუთება აკაკის დედის აღზრდის მეთოდებთან დაკავშირებით (აკ. წერეთლის ავტობიოგრაფიული
მოთხრობის „ჩემი თავგადასავალი“ მიხედვით). |
საკვანძო შეკითხვები: როგორ/რა
სტრატეგიების გამოყენებით დავწერო პირადი თვალსაზრისის გამომხატველი ტექსტი აკაკის დედის აღზრდის მეთოდებთან
დაკავშირებით? როგორ შევძლებ პირადი მოსაზრების დასაბუთებას?
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სამიზნე ცნებები და მათთან დაკავშირებული მკვიდრი
წარმოდგენები |
საკითხი პატარა
აკაკის ძიძისადმი მიწერილი წარმოსახვითი წერილის შედგენა (აკაკი წერეთლის
ავტობიოგრაფიულ მოთხრობის „ჩემი თავგადასავალი“ მიხედვით). ქვეცნებები: პერსონაჟი,
ადრესანტი/ადრესატი;
წერის სტრატეგიები. |
საკვანძო შეკითხვა / შეკითხვები როგორ დავწერო პატარა აკაკის წარმოსახვითი
წერილი ძიძის მიმართ აკ. წერეთლის ავტობიოგრაფიული მოთხრობის საფუძველზე? როგორ გამოვიყენო მოთხრობის პერსონაჟების
თავისებურებათა ცოდნა წერილის შედგენისას? |
შუალედური სასწავლო მიზანი კომპლექსური დავალების პირობა |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(1) ტექსტი
- წერილი (შედეგები: II. 3; II. 5; II. 7; II.
8; II. 9; II. 10 (1) ტექსტი- წერილი (შედეგები:
II. 3; II. 5; II. 7; II. 8; II. 9; II. 10)
წერილი 1. შინაარსი Ø დაწერილია რაიმე მიზნით; Ø დაწერილია კონკრეტული ადამიანის მიმართ, რომელსაც ავტორი
უზიარებს თავის სათქმელს (მაგ., საკუთარ ფიქრებს, დამოკიდებულებებს, განცდებს, აძლევს რჩევას, აწვდის რაიმე ინფორმაციას). 2. აგებულება წერილი შედგება სამი ნაწილისგან:
ა) მიმართვა/მისალმება, ბ) ძირითადი ნაწილი, გ) დამშვიდობება, ავტორის ხელმოწერა. 3. ენა Ø იმის შესაბამისად, თუ ვის მიმართ არის დაწერილი, შეიძლება გამოყენებული
იყოს
ყოველდღიური სასაუბრო მეტყველება, ან: თავაზიანი მეტყველება. Ø გამოიყენება სიტყვები, რომლებიც
შთაბეჭდილებას მოახდენს მკითხველზე, დააინტერესებს მას; Ø გამოიყენება სხვადასხვაგვარი წინადადებები, რომლებიც თანმიმდევრულად
ებმის ერთმანეთს. 4. ფორმატი შეიძლება იყოს ქაღალდზე ნაწერი ან ელექტრონული. 2) გრამატიკული კანონზომიერებები შედეგები: II. 3; II. 5, II. 11 1.
სიტყვები იცვლიან/არ იცვლიან ფორმასა და
მნიშვნელობას, ერთიანდებიან წინადადებებად
გრამატიკული კანონზომიერების შესაბამისად; 2. გრამატიკული კანონზომიერებების აღმოჩენა
მნიშვნელოვანია ენობრივი ცოდნის გამდიდრებისთვის, აზრის გამოხატვისთვის,
წარმატებული ზეპირმეტყველების, კითხვისა და წერისთვის. 3. გრამატიკული
კანონზომიერებების აღმოსაჩენად მნიშვნელოვანია სტრატეგიების აღმოჩენა და
გამრავალფეროვნება. |
კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები (რესურსები, აქტივობები): I ეტაპი: კომპლექსური დავალების გაცნობა ·
რამდენად და რატომაა მნიშვნელოვანი
ადამიანის ცხოვრებაში ბავშვობის წლები? ·
რას ნიშნავს მშობლიური
გარემო ადამიანისათვის? რატომაა მნიშვნელოვანი ბავშვისთვის მშობლიურ გარემოში ყოფნა? ·
ვის უკავშირდება ადამიანის
ბავშვობისდროინდელი მოგონებები ყველაზე მეტად? ·
რას მოითხოვს თქვენგან
დავალება? ·
რა ცოდნა-გამოცდილება
გამოგადგებათ? რაში დაგჭირდებათ დახმარება? II ეტაპი. კომპლექსური
დავალების განხორციელება ნაბიჯი 1. • რატომ ფიქრობთ, რომ პატარა აკაკი ამგვარ წერილს მისწერდა ძიძას - რა მინიშნებებს ეყრდნობით ( მოთხ. 1; ტ. 1, 2); რესურსები/აქტივობები რესურსი 1. აკაკი წერეთლის ,,ჩემი თავგადასავალი“; რესურსი 2. შედარების მატრიცა.
რესურსი 3. პერსონაჟის რუკა.
აქტივობა 1. ტექსტის გაცნობა, გაგება-გააზრება, ლექსიკაზე მუშაობა; აქტივობა
2. მოთხრობის
საფუძველზე ,,შედარების მატრიცის“ შევსება; აქტივობა 3. პერსონაჟებზე დაკვირვება („3 რა“); აქტივობა 4. დაკვირვება ტექსტზე კონკრეტული მიზნით ე.წ. ,,გრძნობათა
ყულაბის“ გამოყენებით (იხ. დანართი, N 1).
ნაბიჯი 2. • რატომ ფიქრობთ, რომ თქვენი ნამუშევარი
წერილია (წერილი 1,2,3,4) რესურსები/აქტივობები: რესურსი 1. წერილების ნიმუშები; რესურსი 2. აკაკი წერეთლის ,,ჩემი თავგადასავალი“; რესურსი 3. „წერილის ჩარჩო“.
აქტივობა
1.
წერილის სტრუქტურის გააზრება; აქტივობა 2. ინფორმაციის
კატეგორიზება: მთავარი და არამთავარი ინფორმაციის დახარისხება აქტივობა 3. დასაწერი
წერილის „ჩარჩოს“ შევსება.
ნაბიჯი 3. •
რა ხერხები/სტრატეგიები
გამოიყენეთ დავალების შესრულებისას (ტ.
3). რესურსები/აქტივობები: აქტივობა 1. პირველადი ვერსიების
შედგენა; აქტივობა 2. პირველადი ვერსიების
გადამუშავება და საბოლოო ვერსიების შექმნა; აქტივობა 3. ნამუშევართა საბოლოო
ვერსიების პრეზენტაცია.
დავალების
წარდგენის დროს და შემდეგ დასასმელი
მეტაკოგნიტური ხასიათის შეკითხვების ბანკი (შეირჩევა საჭიროებისამებრ) ·
რატომ თვლით, რომ ეს ტექსტი წერილია? ·
როგორ ააგეთ ტექსტი? რა ენობრივი საშუალებები გამოიყენეთ?
·
რით უკავშირდება წერილის სათქმელი თქვენს ცხოვრებისეულ
გამოცდილებას? ·
რამდენად დაგეხმარათ მინიშნებებზე დაკვირვება მოთხრობის სიღრმისეულად გააზრებაში, ახალი იდეების
შემუშავებაში, ტექსტის ახალი კუთხით წარმოჩენაში? ·
რა ხერხები/სტრატეგიები გამოიყენეთ დავალების შესრულებისას? ·
აღწერეთ, როგორ წარიმართა დავალებაზე მუშაობის პროცესი; ·
აღწერეთ, რა პროდუქტი შექმენით; ·
რა
დაბრკოლებებს წაააწყდით დავალებაზე მუშაობის პროცესში? ·
თქვენი
აზრით, რით ჰგავს და რით განსხვავდება თქვენი დავალება თანაკლასელების
ნაშრომებისგან? რას გააკეთებდით სხვაგვარად,
ახლა რომ იწყებდეთ დავალებაზე მუშაობას? ·
მსგავსი
ფორმის ან შინაარსის დავალება სხვა დროს თუ შეგისრულებიათ? |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საკითხი მეტყველების ნაწილებისა და სიტყვათა აგებულების ცოდნის გამოყენებით, ზეპირი პრეზენტაციის მომზადება
თანატოლებისათვის მშობლიური მხარის ადგილის სახელებზე. ქვეცნებები
არსებითი სახელის ჯგუფები; სიტყვათწარმოება. |
როგორ/რა ხერხების გამოყენებით მოვამზადო და წარმოვადგინო
ზეპირი პრეზენტაცია ადგილის სახელებზე? როგორ გამოვიყენო ადგილის სახელების ფორმისა და მნიშვნელობის
ცოდნა? |
შუალედური სასწავლო მიზანი კომპლექსური
დავალების პირობა |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
კომპლექსური
დავალების დამუშავების ეტაპზები (რესურსები, აქტივობები): I
ეტაპი:
კომპლექსური დავალების გაცნობა ·
რატომ არის მნიშვნელოვანი,
საინტერესო მშობლიური ადგილების სახელების ცოდნა? ·
რა ინფორმაციის შემცველია
ადგილთა სახელები? როგორ ამოვიცნოთ? ·
რა ნაბიჯები უნდა გადავდგა
მშობლიური მხარის ადგილებზე შთამბეჭდავი და საინტერესო პრეზენტაციის მოსამზადებლად? ·
რა ცოდნა-გამოცდილება გამოგადგებათ? რაში
დაგჭირდებათ დახმარება? II
ეტაპი:
კომპლექსური დავალების განხორციელება ნაბიჯი
1. ·
როგორ გამოიყენეთ რთული
სიტყვების
(გეოგრაფიული სახელების) აგებულების
ცოდნა პრეზენტაციის მოსამზადებლად (გრამ.1, 2) ·
რამდენად ნათლად და საინტერესოდ წარმოაჩინეთ ადგილის
სახელებთან დაკავშირებული ინფორმაცია (გრამ.
2) რესურსები/აქტივობები:
რესურსი
1. აკაკი
წერეთლის ,,ჩემი თავგადასავალი“ (ტექსტი, ტექსტზე დართული ლექსიკონი და სქოლიოები);
რესურსი
2. ქართული ენა ( ა. არაბული,
ნ. ნაკუდაშვილი - V კლასის სახელმძღვანელო, §§8-9; გვ. 52-55); რესურსი 3. მოთხრობაში მოცემული ადგილის
სახელების აგებულებაზე ფოკუსირებული გრაფიკული მაორგანიზებელი.
რესურსი
4. ადგილის სახელების აგებულებაზე ფოკუსირებული გრაფიკული მაორგანიზებელი.
აქტივობა
1. მოთხრობაში
მოცემულ ადგილთა (ქვეყნის, კუთხის, ქალაქის,
სოფლის, მდინარის) სახელების ამოცნობა, ამოკრება და დახარისხება
მაწარმოებლების მიხედვით, დაკვირვება მათს
მნიშვნელობაზე (მე-3 რესურსის გამოყენებით);
აქტივობა 2. დაკვირვება შეთავაზებულ
ადგილის სახელებზე: ტბა, ტბეთი, ტბისწვერი, ჯვარი, საჯვარე, ჯვარისა, ჯვართმუხა,
საყორნე, ყორნისკლდე, ყორნისი, ციხისძირი, საციხური, ციხიანი, ქორეთი, საქორია,
საქორისწყალი, ნატახტარი, ტახტისძირი, ტახტა, სანახშირე, ნახშირღელე, ნახშირა,
მთიულეთი, სამთისი,
მთისძირი, მთაწმინდა; მარტივი,
წარმოქმნილი და რთული სახელების დაჯგუფება; დაკვირვება სიტყვის ფუძეზე,
ვარაუდების გამოთქმა მათს მნიშვნელობაზე (მე-4
რესურსის გამოყენებით); აქტივობა 3. მშობლიური მხარის ტოპონიმების
შეგროვება და დახარისხება (მე-4 რესურსის
გამოყენებით); აქტივობა 4.
ინფორმაციის მოგროვება მშობლური მხარის ტოპონიმების შესახებ (სად მდებარეობს,
რით არის ეს ადგილი გამორჩეული, რა გსმენიათ ამ ადგილზე).
ნაბიჯი 3. ·
რამდენად ნათლად და საინტერესოდ წარმოაჩინეთ
ადგილის სახელებთან დაკავშირებული ინფორმაცია
(გრამ. 2); ·
რა ნაბიჯები გადადგით დავალებაზე მუშაობისას
(გრამ. 3). რესურსები/აქტივობები: რესურსი
1. მშობლიური მხარის ტოპონიმების შესახებ შეკრებილი ინფორმაცია; რესურსი 2. მშობლიური მხარის სახელებზე ფოკუსირებული გრაფიკული
მაორგანიზებელი (შევსებული სახით). აქტივობა
1. პრეზენტაციის ჩარჩოს მიხედვით მოსწავლეები ქმნიან პირველად
ვერსიებს; აქტივობა
2. მოსწავლეები გადაამუშავებენ პრეზენტაციის პირველად ვერსიებს და ქმნიან საბოლოო ვერსიას; აქტივობა
3. მოსწავლეები წარადგენენ ნამუშევრების საბოლოო ვერსიებს.
დავალების წარდგენის დროს და შემდეგ დასასმელი მეტაკოგნიტური ხასიათის შეკითხვების
ბანკი (შეირჩევა საჭიროებისამებრ) ·
როგორ
ააგეთ პრეზენტაცია? რა ენობრივი საშუალებები გამოიყენეთ? ·
რამდენად
შეესაბამება თქვენ მიერ გამოყენებული ენობრივი საშუალებები მიზანს? ·
რის
საფუძველზე გამოკვეთეთ შესავალი, ძირითადი ნაწილი, შეჯამება/დასკვნა? ·
რა
სტრატეგიები გამოიყენეთ დავალებაზე მუშაობისას? ·
აღწერეთ, როგორ წარიმართა დავალებაზე მუშაობის პროცესი; ·
რა
დაბრკოლებებს წაააწყდით დავალებაზე მუშაობის პროცესში? ·
თქვენი
აზრით, რით ჰგავს და რით განსხვავდება თქვენი ნაშრომი თანაკლასელების
ნაშრომებისგან? ·
რას
გააკეთებდით სხვაგვარად, ახლა რომ იწყებდეთ დავალებაზე მუშაობას? ·
მსგავსი ფორმის ან შინაარსის დავალება სხვა დროს
თუ შეგისრულებიათ? |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გრძელვადიანი მიზნები სამიზნე ცნებები
და მათთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები |
საკითხი: პირადი მოსაზრების
გამოხატვა და დასაბუთება აკაკის დედის აღზრდის მეთოდებთან დაკავშირებით (აკ. წერეთლის
ავტობიოგრაფიული მოთხრობის „ჩემი თავგადასავალი“ მიხედვით). ქვეცნებები: დასაბუთება და მისი შემადგენელი ელემენტები. წერის სტრატეგიები. |
საკვანძო შეკითხვები: როგორ/რა
სტრატეგიების გამოყენებით დავწერო პირადი თვალსაზრისის გამომხატველი ტექსტი აკაკის დედის აღზრდის მეთოდებთან დაკავშირებით? როგორ შევძლებ პირადი მოსაზრების დასაბუთებას?
|
შუალედური სასწავლო მიზანი კომპლექსური
დავალების პირობა |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(3) ფუნქციურისამეტყველოქმედება შედეგები: I. 1; I. 2; I. 3; I.
4; I; 5;I. 9; I. 13; I. 14; I. 15 1. სამეტყველო ქმედების სხვადასხვა ტიპს (თხრობას, აღწერას, შედარებას, დასაბუთებას) თავისებურისტრუქტურა-აგებულებააქვს; 2. მეტყველებისას გამოყენებული ენობრივი საშუალებები შეესაბამება სამეტყველო
ამოცანას;
3.სამეტყველო ქმედება შესაძლებელია იყოს ზეპირი ან წერილობითი
სახის.
წერილობით ტექსტში საჭიროა აბზაცების დაცვა, წინადადებათა შინაარსის შესაბამისი სასვენი ნიშნების გამოყენება. 4. სამეტყველო ქმედების შესასრულებლად მნიშვნელოვანია სტრატეგიების აღმოჩენა
და გამრავალფეროვნება. |
კომპლექსური
დავალების დამუშავების ეტაპები (რესურსები, აქტივობები): I
ეტაპი:
კომპლექსური დავალების გაცნობა აქტივობა
1. წინარე ცოდნის გააქტიურება ·
რამდენად მნიშვნელოვანის თქვენთვის შექება ან/და
წახალისება? ·
მიზანშეწონილად მიგაჩნიათ ბავშვის დასჯა? რა შემთხვევაში?
რა ფორმით? ·
თქვენი პირადი გამოცდილების გათვალისწინებით, რომელი
უფრო შედეგიანია - დასჯა თუ წახალისება? რატომ ფიქრობთ ასე? რას განიცდით დასჯის
ან წახალისების დროს? როგორია თქვენი რეაქცია? როგორ აფიქსირებთ თქვენს პოზიციას? ·
როგორია თქვენი გამოცდილება, რა ნაბიჯები უნდა გადადგა
შენი მოსაზრების დასასაბუთებლად? რა არის
დასაბუთების მიზანი? ·
რა ცოდნა-გამოცდილება გამოგადგებათ? რაში
დაგჭირდებათ დახმარება? II ეტაპი. კომპლექსური დავალების განხორციელება ნაბიჯი
1. ·
რამდენად ნათლადაა გამოკვეთილი და
ახსნილი თქვენი
მოსაზრებები
აკაკის დედის აღზრდის მეთოდებთან დაკავშირებით (ფ.1,2) ·
რამდენად ამყარებს თქვენს
არგუმენტებს მოყვანილი მაგალითები
(ფ.1,2); რესურსები/აქტივობები:
რესურსი1. აკაკი წერეთლის „ჩემი თავგადასავალი“ („სასახლეში“ – III-IV თავები); რესურსი2. პერსონაჟზე ფოკუსირებული გრაფიკული მაორგანიზებელი.
აქტივობა
1. ტექსტზე
დაკვირვება. ტექსტის ეპიზოდებად დაყოფა - დასათაურება და იდეების ორგანიზება (გრაფიკული მაორგანიზებლის გამოყენებით); აქტივობა
2.
ჩამოაყალიბე–გაუზიარე–შეთანხმდით–დაასკვენით (მეწყვილეები მსჯელობენ და წერილობით აყალიბებენ
მოსაზრებებს აღზრდის საკითხებთან დაკავშირებული თითოეული ეპიზოდის შესახებ); აქტივობა
3.
დასაბუთების მახასიათებლებზე დაკვირვება:
„კი“ და „არა“ მაგალითების განხილვა (იხ. დანართი, N 3).
ნაბიჯი 2.
• რატომ ფიქრობთ, რომ თქვენი დასაბუთება გასაგები
იქნება მკითხველისთვის (ფ. 3); რესურსები/აქტივობები: რესურსი 1. არგუმენტაციის
ჩარჩო
აქტივობა
1. დასაბუთების მახასიათებლებზე დაკვირვება (იხ. დანართი,
N 3). აქტივობა 2.
იდეების წამოყენება, ინფორმაციის
ორგანიზება დასაბუთების სტრუქტურის გათვალისწინებით:
მოსაზრების გამოთქმა/ მოსაზრების ახსნა
/ მოსაზრების დამადასტურებელი კონკრეტული მაგალით(ებ)ის მოყვანა
(გრაფიკული მაორგანიზებლის გამოყენებით); აქტივობა
3. დასაბუთების ენობრივ საშუალებებზე დაკვირვება.
ნაბიჯი 3. რა სტრატეგიები
გამოიყენეთ გამოყენებით დავალების შესრულებისას?
(ფ.4) რესურსები/აქტივობები:
აქტივობა
1. პირველადი ვერსიების შედგენა; აქტივობა
2. პირველადი ვერსიების გადამუშავება და საბოლოო ვერსიების შექმნა; აქტივობა
3. ნამუშევართა საბოლოო ვერსიების წარდგენა.
დავალების წარდგენის დროს და შემდეგ დასასმელი მეტაკოგნიტური ხასიათის შეკითხვების
ბანკი (შეირჩევა საჭიროებისამებრ) ·
რატომ ფიქრობთ, რომ თქვენი ნამუშევარი ნამდვილად საკუთარი თვალსაზრისის
დასაბუთებაა? ·
როგორ ააგეთ ტექსტი? რა ენობრივი საშუალებები გამოიყენეთ? ·
რამდენად შეესაბამება თქვენ მიერ გამოყენებული ენობრივი საშუალებები
მიზანს? ·
რის საფუძველზე გამოკვეთეთ აბზაცები, დასვით სასვენი ნიშნები? ·
რა სტრატეგიები გამოიყენეთ დავალებაზე მუშაობისას? ·
აღწერეთ, როგორ წარიმართა დავალებაზე მუშაობის პროცესი; ·
რა დაბრკოლებებს წაააწყდით დავალებაზე მუშაობის პროცესში? ·
თქვენი აზრით, რით ჰგავს და რით განსხვავდება თქვენი ნაშრომი
თანაკლასელების ნაშრომებისგან? ·
რას გააკეთებდით სხვაგვარად, ახლა რომ იწყებდეთ დავალებაზე მუშაობას? ·
მსგავსი
ფორმის ან შინაარსის დავალება სხვა დროს თუ შეგისრულებიათ? |
დავალება 3. პირადი თვალსაზრისის გამოხატვა წერილობით
გამოხატეთ თქვენი თვალსაზრისი აკაკის დედის აღზრდის პრინციპებთან დაკავშირებით (მაგ.
ბავშვების უცნაურად დასჯა - წიგნის კითხვის აკრძალვა; წერა-კითხვის სწავლება აკაკისთვის;
ე.წ. სპარტანულად აღზრდა და სხვ.). ნამუშევარში: ·
გამოკვეთეთ თქვენი მოსაზრება. ახსენით, რატომ ეთანხმებით/არ ეთანხმებით აღზრდის ამ მეთოდებს.
მოიყვანეთ მოსაზრების დამადასტურებელი მაგალითები; ·
პრობლემაზე იმსჯელეთ თქვენი ცხოვრებისეული
გამოცდილების გათვალისწინებით; ·
გამოიყენეთ
მიზეზშედეგობრივი მიმართებების აღმნიშვნელი ენობრივი
საშუალებები; ·
დაიცავით აზრობრივი შესაბამისობა
ტექსტის ნაწილებს შორის ; ·
დაიცავით აბზაცები, გამოიყენეთ
სასვენი ნიშნები . ნაშრომის პრეზენტაციისას ისაუბრე: ·
რამდენად ნათლადაა გამოკვეთილი და ახსნილი თქვენი
მოსაზრებები აკაკის დედის აღზრდის მეთოდებთან დაკავშირებით (ფ.1,2) ·
რამდენად ამყარებს თქვენს არგუმენტებს მოყვანილი მაგალითები (ფ.1,2); ·
რატომ ფიქრობთ, რომ თქვენი დასაბუთება გასაგები იქნება
მკითხველისთვის (ფ. 3); ·
რა სტრატეგიები
გამოიყენეთ დავალების შესრულებისას (ფ.4) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
დანართი
N 1. „გრძნობათა ყულაბა“: დაკვირვება ტექსტზე კონკრეტული მიზნით.
მასწავლებელი დაფაზე ჩამოწერს დადებითი და უარყოფითი ემოციების
გამომწვევი გრძნობების აღმნიშვნელ ლექსიკურ ერთეულებს (მაგალითა: აღშფოთება,
აღფრთოვანება, სიბრალული, თანაგრძნობა,
შიში, მხიარულება, მოწყენილობა, პატივისცემა,
დაცულობა, დაუცველობა) და სთხოვს
მოსწავლეებს, ამოირჩიონ ამ ჩამონათვალიდან ის გრძნობა, რომელსაც გვიზიარებს ავტორი
სხვადასხვა ეპიზოდში. მოსწავლეები
კითხულობენ მითითებულ ეპიზოდებს და
ასახელებენ გრძნობას/ემოციას, რომელიც იკვეთება ავტორის ნაწერში, ასაბუთებენ
საკუთარ პასუხს ტექსტიდან მოყვანილი კონკრეტული მაგალითებით.
N 2. მეთოდი ,,რეიტინგი“: ინფორმაციის
დახარისხება: მთავარი და არამთავარი ინფორმაციის გამიჯვნა
მოსწავლეებს ეძლევათ დავალება, ამოიწერონ მოთხრობიდან
მნიშვნელოვანი ფრაზები და განალაგონ მნიშვნელობის ხარისხის მიხედვით კიბის ფორმის დიაგრამაზე.
იმსჯელონ იმაზე, თუ როგორ გამოიყენებენ ამ დახარისხებულ ინფორმაციას წერილში,
კერძოდ:
·
რა თვალსაზრისით/ რა მიზნით შეარჩიეს წერილში მოსაყოლი ამბავი (ინფორმაციის
მიწოდება, გრძნობების / ემოციების გაზიარება, მადლიერების გამოხატვა და სხვ.) და რატომ?
·
რომელი ეპიზოდია მათთვის ყველაზე საინტერესო ან/და ემოციური და რატომ?
·
რომელ მინიშნებების გათვალისწინებით შეარჩიეს წერილის
ტონი და ენობრივი საშუალებები?
N 3. დასაბუთების
მახასიათებლებზე დაკვირვება- „კი“
და „არა“ მაგალითები (აქტივობის ინსტრუქცია)
ა) მასწავლებელი
წინმსწრებად მოამზადებს სხვა კლასის
მოსწავლეთა დასაბუთებულ პასუხებს (ანონიმურობის დაცვით): გამოარჩევს, ერთი მხრივ,
დასაბუთების გამართულ ვერსიებს (ან თვითონ
გამართავს) და მათ უწოდებს „კი-მაგალითებს“; მეორე მხრივ, გადაარჩევს დასაბუთების
გაუმართავ მაგალითებს და მათ უწოდებს „არა-მაგალითებს“.
ბ) ანონიმურობის დაცვით, მასწავლებელი კითხულობს მოცემულ საკითხთან
დაკავშირებულ „კი“ და „არა“ მაგალითებს (სხვა კლასის მოსწავლეთა ნამუშევრებს) და
სვამს შეკითხვებს:
·
რატომაა ეს „კი“/“არა“ მაგალითი?
·
რა საერთო მახასიათებელი აქვს „კი მაგალითებს“?
·
მოცემული ტექსტი „კი-მაგალითია“ თუ „არა-მაგალითი“?
რატომ ფიქრობთ ასე?
მოსწავლეებმა
უნდა მოიძიონ, რა საერთო აქვს „კი-მაგალითებს“ და ამ გზით დაადგინონ დასაბუთების
არსებითი მახასიათებლები. „არა-მაგალითებზე“ დაკვირვება მათ ასევე დაეხმარება „კი- მაგალითების“ საერთო
თვისებების პოვნაში; ბოლოს დაფაზე დაიწერება არსებითი მახასიათებლების საბოლოო
ვარიანტი.
გ) თამაშის წესის შეცვლა: მასწავლებელი მოსწავლეებს სთავაზობს ახალ ვარიანტებს, მაგრამ არ აზუსტებს, „კი-მაგალითია“ შეთავაზებული ნიმუში, თუ „არა-მაგალითი“. ახალი ცოდნით აღჭურვილი მოსწავლეები თავად დაასკვნიან, შეთავაზებული ანონიმური ვარიანტებიდან რომელი წარმოადგენს „კი-მაგალითს“, რომელი - „არა-მაგალითს“. პასუხებს ასაბუთებენ.
No comments:
Post a Comment