სკოლა - ქალაქ ქუთაისის 29-ე საჯარო
სკოლა მასწავლებელი:
ლალი მიქაძე VI - კლასი საგანი - ქართული ენა და ლიტერატურა
სახელმძვანელო: ვ. როდონაია,
ნ.ნაკუდაშვილი, ა. არაბული, მ. ხუციშვილი;
გამომცემლობა ,,სწავლანი“ |
|
||||
თემა |
სამიზნე ცნება/ ქვეცნებები
|
საკითხი |
ტექსტი/ტექსტები (კონტექსტმაგალითები) |
კომპლექსური
დავალების იდეა/პირობა |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისთვის
|
I.წიგნის მნიშვნელო ბა |
ტექსტი
(შედეგები: (II). 1,2,4,5) სიტყვა, წინადადება, ტექსტი (სიტყვიდან ტექსტამდე) (შედეგები: (II). 4,5,6) გრამატიკა (შედეგები: (II). 1,3,4,6) |
|
,
ძირითადი ტექსტი მოძღვარი“ - ილია ჭავჭავაძე კონტექსტმაგალითი: ,,ჩემი სოფლის სამკითხველო“ - ნუგზარ შატაიძე ,,სურათებიანი წიგნი“-რეზო ჭეიშვილი ძირითადი ტექსტი ,,სწავლა
მოსწავლეთა“- დავით გურამიშვილი კონტექსტმაგალითი „როგორ უყვარდათ წიგნი საქართველოში“ (ნაწყვეტი ექვთიმე
თაყაიშვილის მოგონებიდან) |
|
სახელმძღვანელო გვ.9- 37 ( I ნაწილი) გვ.61-62 ( II ნაწილი) მხატვრული ფილმი ,,გლახის ნაამბობი“ https://www.youtube.co
m/watch?v=4HC5rSUjeu მსოფლიოს ცნობილი ბიბლიოთეკები |
|
|
|
|
|
|
ტექსტი
(შედეგები: (II). 1,2,4,5) სიტყვა, წინადადება, ტექსტი
(სიტყვიდან ტექსტამდე) (შედეგები: (II). 4,5,6) გრამატიკა (შედეგები: (II). 1,3,4,6) |
|
ძირითადი ტექსტი ,,ქვის დედაენა ‘’–ლევან გოთუა კონტექსტმაგალითი:
,,ვეფხისტყაოსანს“-გიორგი ლეონიძე |
|
სახელმძღვანელო გვ.20-28 ( I ნაწილი) |
|
|
|
|
|
|
|
თემა |
სამიზნე ცნება/ ქვეცნებები |
საკითხი |
ტექსტი/ტექსტები (კონტექსტმაგალითები) |
კომპლექსური
დავალების იდეა/პირობა |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისთვის
|
II.ურთიერ თობები |
ტექსტი
(შედეგები: (II). 1,2,4,5) მხატვრული ჟანრი; შინაარსობრივი მხარე. სიტყვა, წინადადება, ტექსტი
(სიტყვიდან ტექსტამდე) (შედეგები: (II). 4,5,6) გრამატიკა
(შედეგები: (II). 1,3,4,6) |
1)მოთხრობის ეპიზოდის დაწერა (ა. სულაკაურის
მოთხრობის „ბიჭი და ძაღლის“ მიხედვით).
2) გამოხმაურების დაწერა (ა.სულაკაურის „ბიჭი და ძაღლი.“) |
ძირითადი ტექსტი ,,ბიჭი და ძაღლი“- არჩილ სულაკაური კონტექსტმაგალითი მხატვრული ფილმები: ,,ჰაჩიკო“, ,, ძაღლი“ |
ა) სულაკაურის მოთხრობის „ბიჭი და ძაღლის“ მიხედვით, მოიფიქრეთ და დაწერეთ ეპიზოდი, რომელშიც
გადმოსცემთ,როგორ აღმოჩნდა ნაგაზი ქალაქში. გადაიკითხეთ თქვენი ნამუშევარი მკითხველის
თვალით, შეიტანეთ საჭირო შესწორებები და შექმენით საბოლოო ვერსია. ბ) დაწერეთ
გამოხმაურება, რომელშიც გადმოსცემთ თქვენს მოსაზრებებსა და შთაბეჭდილებებს ა. სულაკაურის
მოთხრობის „ბიჭი და ძაღლის“ შესახებ.
გადაიკითხეთ
თქვენი ნაშრომი მკითხველის თვალით , შეიტანეთ საჭირო შესწორება და შექმენით საბოლოო
ვერსია. |
სახელმძღვანელო გვ.25-60 ( I-II ნაწილი) მხატვრული ფილმები:
,,ჰაჩიკო“, ,,ძაღლი“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
თემა |
სამიზნე ცნება/ ქვეცნებები |
საკითხი |
ტექსტი/ტექსტები (კონტექსტმაგალითები) |
კომპლექსური
დავალების იდეა/პირობა |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისთვის
|
III.სახელო ვანი წინაპრები |
ტექსტი
(შედეგები: (II). 1,2,4,5) სიტყვა, წინადადება, ტექსტი
(სიტყვიდან ტექსტამდე) (შედეგები: (II). 4,5,6) გრამატიკა (შედეგები: (II). 1,3,4,6) |
|
ძირითადი ტექსტი ,,ვინც იყო, იგი რომ არა“- მუხრან მაჭავარიან კონტექსტმაგალითი ,,ფარნავაზის ცხოვრება“- ლეონტი მროველი ,,დიდი თამარი“- ვაჟა-ფშაველა ,,ერეკლე მეფე და ინგილო ქალი“- იაკობ გოგებაშვილი |
|
სახელმძღვანელო გვ.7- 40 ( II ნაწილი) |
ტექსტი
(შედეგები: (II). 1,2,4,5) სიტყვა, წინადადება, ტექსტი
(სიტყვიდან ტექსტამდე) (შედეგები: (II). 4,5,6) გრამატიკა (შედეგები: (II). 1,3,4,6) |
|
ძირითადი ტექსტი ,,ცოტნე დადიანის თავგანწირვა“- ვახტანგ ჭელიძე კონტექსტმაგალითი: შოთა ნიშნიანიძე- ,,ქართველების გასაგონად“ |
|
სახელმძღვანელო გვ.28-31 ( II ნაწილი) მხატვრული ფილმი ,,ცოტნე დადიანი“ https://www.youtube.co m/watch?v=RKbjsir1Luw &t=7s |
|
|
|
|
|
|
|
თემა |
სამიზნე ცნება/ ქვეცნებები |
საკითხი |
ტექსტი/ტექსტები (კონტექსტმაგალითები) |
კომპლექსური
დავალების იდეა/პირობა |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისთვის
|
IV. შოთა, საბა და დავითი |
ტექსტი
(შედეგები: (II). 1,2,4,5) სიტყვა, წინადადება, ტექსტი
(სიტყვიდან ტექსტამდე) (შედეგები: (II). 4,5,6) გრამატიკა (შედეგები: (II). 1,3,4,6) |
|
ძირითადი ტექსტი ,ვეფხისტყაოსანი“-შოთა რუსთაველი ,,ნახვა არაბთა მეფისაგან მის
ყმისა ვეფხისტყაოსნისა“ ,,თინათინისაგან ავთანდილის
გაგზავნა მის ყმის საძებრად“ |
|
სახელმძღვანელო გვ.43-47 ( II ნაწილი) |
ტექსტი
(შედეგები: (II). 1,2,4,5) სიტყვა, წინადადება, ტექსტი
(სიტყვიდან ტექსტამდე) (შედეგები: (II). 4,5,6) გრამატიკა (შედეგები: (II). 1,3,4,6) |
|
,,სიბრძნე- სიცრუისა“
- სულხან-საბა ორბელიანი იგავ-არაკები: ,,უკან მიდევნებული ლამპარი“
კონტექსტმაგალითი: ,,ვეფხისტყაოსანი“ როსტევანის
დარიგება ,,ორი ძმა“ ,,აქლემი და ვირი“ |
|
სახელმძღვანელო გვ.52-56 ( II ნაწილი) მულტფილმი: ,,კატა და ლომი“
https://www.youtube.co
m/watch?v=7dgrSA6kuL ,,ტყის კვარტეტი“ |
|
|
|
|
|
|
|
თემა |
სამიზნე ცნება/ ქვეცნებები |
საკითხი |
ტექსტი/ტექსტები (კონტექსტმაგალითები)
|
კომპლექსური
დავალების იდეა/პირობა |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე |
|
|
|
|
|
მუშაობისთვის
|
V. ხალხური სიტყვიერე ბა |
ტექსტი
(შედეგები: (II). 1,2,4,5) სიტყვა, წინადადება, ტექსტი
(სიტყვიდან ტექსტამდე) (შედეგები: (II). 4,5,6) გრამატიკა (შედეგები: (II). 1,3,4,6) |
|
ძირითადი ტექსტი ,,ჯარჯი“-ბალადა-ხალხური კონტექსტმაგალითი ,,ორი ძმა“-ზღაპარი ,,ფხოველი და შავანელი“- ბალადა
,,სოლომონ
ბრძენი და ბერიკაცი“-ზღაპარი |
|
სახელმძღვანელო გვ.69-80 ( II ნაწილი) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
თემა |
სამიზნე ცნება/ ქვეცნებები |
საკითხი |
ტექსტი/ტექსტები (კონტექსტმაგალითები) |
კომპლექსური
დავალების იდეა/პირობა |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისთვის
|
VI. ყური
მიუგდეთ ბუნებას |
ტექსტი
(შედეგები: (II). 1,2,4,5) არამხატვრული ჟანრი- წერილი;
საკომუნიკაციო სიტუაციის მახასიათებელი. სიტყვა, წინადადება, ტექსტი
(სიტყვიდან ტექსტამდე) (შედეგები: (II). 4,5,6) გრამატიკა
(შედეგები: (II). 1,3,4,6) სინტაქსი |
1) ვაჟა-ფშაველას
“მთის წყაროს“ მიხედვით მოთხრობის შექმნა. 2)
ვაჟა-ფშაველას „მთის წყაროს „მიხედვით დაწერეთ შედარებითი დახასიათება. |
ძირითადი ტექსტი ,,ია „- ვაჟა-ფშაველა ,,მთის წყარო“ - ვაჟაფშაველა ,,ღრუბლები“- ანა კალანდაძე კონტექსტმაგალითი: ,,ნეკერჩხლის წითელი ფოთოლი“
- რევაზ ინანიშვილი |
ა)
გაიხსენეთ
ვაჟა-ფშაველას ნაწარმოებ „მთის წყაროს“ მთავარი სათქმელი და მასზე დაყრდნობით მოიფიქრეთ ახალი მოთხრობა. ნაშრომს
შეურჩიეთ სათაური. ნაშრომი შეგიძლიათ გააფორმოთ ილუსტრაციებით. ბ)შეადარეთ ერთმანეთს
ვაჟა-ფშაველას მოთხრობის „მთის წყარო“ ორი პერსონაჟი: მთის წყარო და მდინარე და
წარმოადგინეთ შედარების შედეგები წერითი ნამუშევრის სახით. |
სახელმძღვანელო გვ.85-107 |
|
ტექსტი
(შედეგები: (II). 1,2,4,5) სიტყვა, წინადადება, ტექსტი
(სიტყვიდან ტექსტამდე) (შედეგები: (II). 4,5,6) გრამატიკა (შედეგები:
(II). 1,3,4,6) |
|
ძირითადი ტექსტი ,,მწუხრის სურათი“ - ილია ჭავჭავაძე |
|
სახელმძღვანელო გვ.93-94 ( II ნაწილი) |
|
|
|
|
|
|
სკოლა - ქლაქ ქუთაისის 29-ე საჯარო სკოლა კლასი-XI კლასი საგანი - ქართული ენა და ლიტერატურა, გამომცემლობა ,,სწავლანი“ |
|||||
სამიზნე
ცნება / ქვეცნებები |
საკითხი |
ტექსტი/ტექსტები (კონტექსტმაგალითები) |
კომპლექსური
დავალების იდეა/პირობა |
სასწავლო
რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისთვის |
|
1რომანტიზმი |
ცნებები: ჟანრი (შედეგები:1,4,6,7) კომპოზიცია (შედეგები: 1,3,4,6,7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები: 4,6,7) კონტექსტი (შედეგები: 2,5) |
|
ძირითადი ტექსტი ალ.ჭავჭავაძე, ,,ვისაც გსურთ..“ დამატებითი ტექსტი დატყვევებული ქალი ფერწერასა და პოეზიაში ძირითადი ტექსტი ალ.ჭავჭავაძე, ,,ვაჰ,დრონი,დრონი...“ დამატებითი ტექსტი სამშობლოს სატკივარი ალეგორიების გარეშე. ძირითადი ტექსტი ალ.ჭავჭავაძე, ,,გოგჩა“ დამატებითი ტექსტი ნანგრევების ესთეტიკა და ,,გოგჩა“ |
|
სახელმძღვანელო ქართული ენა და ლიტერატურა გვ. 22-37 ტელესკოლის გაკვეთილი ,,გოგჩა“ https://www.youtube.com/watch?v=ppmR-AEXjqo |
|
|
ძირითადი ტექსტი გრიგოლ ორბელიანი,
,,იარალის“ დამატებითი ტექსტი ვინ იყო იარალის? ძირითადი ტექსტი გრიგოლ ორბელიანი,
,,თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში“ დამატებითი ტექსტი გრიგოლ ორბელიანი,
.მუხამბაზი’’ |
|
,,თამარ მეფის სახე“ https://www.youtube.com/watch?v=vAzpII2f57A |
|
|
|
ძირითადი
ტექსტი ნიკოლოზ ბარათიშვილი
,,შემოღამება მთაწმინდაზე“ დამატებითი ტექსტი ლექსის ფინალი-ორგვარი
გააზრება ძირითადი ტექსტი ნიკოლოზ ბარათაშვილი,
,,მერანი“ დამატებითი ტექსტი თვალბედითი შავი ყორანი ძირითადი ტექსტი ნიკოლოზ ბარათაშვილი, ,,ხმა იდუმალი“ დამატებითი ტექსტი ,,სულო ბოროტო“ ძირითადი
ტექსტი ნიკოლოზ ბარათაშვილი, ,,ჩემი ლოცვა“ დამატებითი ტექსტი ,,ვპოვე ტაძარი“ ძირითადი
ტექსტი ,,რად ჰყვედრი კაცსა“ დამატებითი ტექსტი (მასწავლებლის შერჩევით) |
|
ნიკოლოზ ბარათაშვილის ,,მერანი“ გრაფიკული ვიდეო https://www.youtube.com/watch?v=nWUwHWR6jrc |
|
თემა/ქვეთემა |
სამიზნე ცნება / ქვეცნებები |
საკითხი |
ტექსტი/ტექსტები (კონტექსტმაგალითები) |
კომპლექსური დავალების იდეა/პირობა |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისთვის |
II. ქართული თეატრი |
ცნებები: ჟანრი (შედეგები:1,4,6,7) კომპოზიცია (შედეგები: 1,3,4,6,7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები: 4,6,7) კონტექსტი (შედეგები: 2,5) |
|
ძირითადი ტექსტი გიორგი ერისთავი,
,,გაყრა“ დამატებითი ტექსტი კომედია,დრამატული
ნაწარმოების კითხვა ,,გაყრის „თემა
და პოეზია ჟან ბატისტ მოლიერი |
|
სახელმძღვანელო ქართული ენა და ლიტერატურა ,,სწავლანი „ გვ. 77-105 რეჟისორი დათო დოიაშვილი, ,,გაყრა“ https://www.youtube.com/watch?v=msQdTsH5kFw |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
თემა/ქვეთემა |
სამიზნე ცნება / ქვეცნებები |
საკითხი |
ტექსტი/ტექსტები (კონტექსტმაგალითები) |
კომპლექსური დავალების იდეა/პირობა |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისთვის |
III. ახალი თაობა |
ცნებები: ჟანრი (შედეგები:1,4,6,7) კომპოზიცია (შედეგები: 1,3,4,6,7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები: 4,6,7) კონტექსტი (შედეგები: 2,5) |
|
ძირითადი ტექსტი ილია ჭავჭავაძე,
,,მგზავრის წერილები“ დამატებიტი ტექსტი რეალიზმი. ,,მგზავრის
წერილები“,როგორც ლიტერატურული ჟანრი ძირითადი ტექსტი ილიას ,,პასუხის
პასუხი“ დამატებიტი ტექსტი რა რეაქცია მოჰყვა
ილიას პასუხის პასუხს; ,,ორიოდე სიტყვა“ ძირითადი ტექსტი ილიას ,,კაცია
ადამიანი?!“ დამატებიტი ტექსტი ,,ბედნიერი ერი“ ძირითადი ტექსტი ილიას ,,ოთარაანთ
ქვრივი“ დამატებიტი ტექსტი მოთხრობის შექმნის
მოკლე ისტორია გიორგის სახე ძირითადი ტექსტი ილიას ,,განდეგილი“ დამატებიტი ტექსტი (მასწავლებლის
შერჩევით) |
|
სახელმძღვანელო ქართული ენა და ლიტერატურა ,,სწავლანი“ ვ:115-130 გვ: 135-137 გვ:142-190 ქართული ფილმი ,,კაცია ადამიანი?!“ https://www.youtube.com/watch?v=OMBdi8IxSA0 გვ:193-251 ქართული ფილმი ,,ოთარაანთ ქვრივი“ https://www.youtube.com/watch?v=8Ushf4e6P2A გვ:253 |
|
1.გამოხმაურების
დაწერა . აკაკი წერეთლის „გამზრდელი.“ |
ძირითადი ტექსტი აკაკი წერეთლის
,,ჩანგური“ დამატებიტი ტექსტი აკაკის ,,აღმართ-აღმართ“, ,,ჭაღარა“ ძირითადი ტექსტი აკაკის ,,გამზრდელი“ დამატებითი ტექსტი (მასწავლებლის
შერჩევით) |
1.
დაწერეთ გამოხმაურება აკაკი წერეთლის ნაწარმოებზე :“გამზრდელი“, რომელშიც გადმოსცემთ თქვენს
მოსაზრებებსა და შთბეჭდილებებს. გადაიკითხეთ თქვენი ნაშრომი მკითხველის
თვალით, შეასწორეთ და შექმენით საბოლოო
ვერსია. |
სახელმძღვანელო ქართული ენა და ლიტერატურა ,,სწავლანი“ გვ:271-273 გვ:280-293ლიტერატურული თეატრი. ,,გამზრდელი“ კითხულობს ზურაბ ყიფშიძე https://www.youtube.com/watch?v=pVDefSkpUuQ |
|
|
3. |
|
|
|
|
თემა/ქვეთემა |
სამიზნე ცნება / ქვეცნებები |
საკითხი |
ტექსტი/ტექსტები (კონტექსტმაგალითები) |
კომპლექსური დავალების იდეა/პირობა |
სასწავლო რესურსები
კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისთვის |
IVფესვებთან დაბრუნება |
ცნებები: ჟანრი (შედეგები:1,4,6,7) კომპოზიცია (შედეგები: 1,3,4,6,7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები: 4,6,7) კონტექსტი (შედეგები: 2,5) |
2.ანალიტიკური
ესე ვაჟა-ფშაველას „სტუმარმასპინძელის“ მიხედვით. |
ძირითადი ტექსტი ვაჟას ,,ღამე
მთაში“ დამატებიტი ტექსტი ვაჟას ,,არაგვს“ ,,კიდევაც ვნახავ
გაზაფხულს“ ძირითადი ტექსტი ვაჟას ,,მთანი
მაღალნი“ დამატებიტი ტექსტი ვაჟას ,,სიმღერა“ ძირითადი ტექსტი ვაჟას ,,ალუდა
ქეთელაური“ დამატებიტი ტექსტი ფშაური წესები
და ვაჟას პოეზია ძირითადი ტექსტი ვაჟას ,,სტუმარ-მასპინძელი“ დამატებიტი ტექსტი (მასწავლებლის
შერჩევით) ძირითადი ტექსტი ვაჟას ,,ბახტრიონი“ დამატებიტი ტექსტი (მასწავლებლის
შერჩევით) ვაჟას პოემების
ხალხური წყაროები |
2. დაწერეთ ანალიტიკური
ესე, რომელშიც გააანალიზებთ ვაჟა-ფშაველას პოემა „სტუმარ-მასპინძელს.“ თქვენი მოსაზრებების
დასასაბუთებლად მოიყვანეთ
სათანადო მაგალითები ტექსტიდან, გაითვალისწინეთ ესეს სამნაწილიანი სტრუქტურა: შესავალი,
ძირითადი ნაწილი, დასკვნა. |
სახელმძღვანელი ქართული ენა და ლიტერატურა სწავლანი II ნაწილი გვ. 8-31 ვაჟა-ფშველას „სტუმარმასპინძელი.“ ქართული მხატვრული
ფილმი ,,ვედრება“ https://www.youtube.com/watch?v=mf2Hy4114YM |
|
|
|
|
|
No comments:
Post a Comment